Πέμπτη 12 Απριλίου 2012

ΣΚΛΑΒΟΙ ΤΗΣ ΜΟΙΡΑΣ (1966)

Ο Τεγόπουλος σκηνοθετεί και η Κλάκ Φίλμς παρουσιάζει , άλλη μία τίμια περιπέτεια ζωής ! Μετά τον θάνατο του πατέρα του , ο Κώστας Αναγνώστου , νομίζοντας πως είναι ο ίδιος υπαίτιος για το θανατερό που πλάκωσε την οικογένεια , εγκαταλείπει τις σπουδές του στην ιατρική και πουλάει μπαλόνια στο πάρκο - ακριβώς όπως έκανε και ο πατέρας του (επιτέλους και μιά ταινία που ασχολείται με την ταλαίπωρη τάξη των μπαλονάδων) ! Η ταυτότητα που έχασε η Λουίζα , ενώ αγόραζε μπαλόνια για το μούλικο ανηψάκι της , θα σταθεί η αιτία να βρεθεί φάντης-μπαστούνης ο μπαλονάς στο σπίτι της οικογένειας της -την στιγμή που η μητέρα της θα έχει μια φοβερή κρίση με την καρδιά της . Ο Κώστας θα την σώσει από βέβαιο θάνατο και θα κερδίσει τη συμπάθεια της Λουίζας , η οποία θα φροντίσει να προσληφθεί στο εργοστάσιο του πατέρα της ! Και όχι μόνο ...
Γαμώ !;
Ο Νίκος Ξανθόπουλος είναι ο τίμιος μπαλονάς/πρώην φοιτητής της ιατρικής/σερβιτόρος/θαυματοποιός Κώστας ! Για πολλοστή φορά , μένει σε ένα ετοιμόρωπο χαμόσπιτο με ξεκλείδωτη πόρτα (και σπασμένο τζάμι στο παράθυρο με εφημερίδα για να μη μπαίνει κρύο) . Έχει μόνο μιά αλλαξιά ρούχα , αλλά περίσεμμα καλοσύνης . Είναι ξεφτέρι και στην σκούπα και στο πλύσιμο . Δεν είναι σαν αυτούς του ακαμάτηδες τους πλούσιους ! Συνήθως πλένει βράδυ , γιατί δεν του αρέσει να τον βλέπουν όταν απλώνει τη μπουγάδα . Μπορεί να κάνει δουλειές του σπιτιού , αλλά είναι άντρας πάνω απ'όλα ! Με το που παντρεύεται το γκομενάκι , ξαναρχίζει το διάβασμα , ενώ τα βράδια κάνει τον σερβιτόρο σε μπουάτ . Όταν σφίξουν κι άλλο οι κόλοι , η Λουίζα γυρίζει σπίτι της και ο Ξανθόπουλος αρχίζει το Johnny Walker . Το συνδιάζει και με φτηνό-κρασο ταβερνίου (τουλάχιστον ένα κιλό μπροστά στην κάμερα) , μην υπολογίζοντας πώς την επόμενη μέρα έχει σοβαρό χειρουργείο ! Σε αθλία κατάσταση , ξαπλώνει μπροστά απο μία κατεστραμένη ψαρόβαρκα και αρχίζει να τραγουδά το "Στη ζωή μου βλέπω μόνο αγκάθια" . Ακολουθεί ηχητική παραίσθηση με φωνή του πατέρα να φέρνει την πολυπόθητη κάθαρση !
Περνάνε δύο χρόνια ....
Ο Κώστας , πλέον γιατρός και νηφάλιος , συνεχίζει να εκπέμπει μία απόκοσμη μιζέρια στους γύρω του . Γιορτάζει τα γεννέθλια του γιού του μόνος του στο ιατρείο του , με δύο αναμένα κεριά εκκλησίας ... Την πρωτοχρονιά ξαναβρίσκει τη γυναίκα του και η Λουίζα αποφασίζει να επιστρέψει !
ΜΑ !;
Ο Δελληπέτρου την επομένη , διώχνει τον Μαθιόπουλο απ'το σπίτι του , έχοντας καταλάβει τι μούτρο είναι ! Ο Μαθιόπουλος φεύγει φουριώζος με την όπισθεν και χτυπάει το καροτσάκι με το παιδί και την νταντά του ! Το παιδάκι πεθαίνει ! Μετα απο αυτό , στερεύουν τα δάκρυα όλων και λυγίζουν ακόμη και οι πιό δυνατοί ...
Η Άντζελα Ζήλια είναι η Λουίζα . Ψήνεται κατευθείαν για τον Ξανθόπουλο , το περίεργο αυτό αγόρι που έσωσε την μητέρα της . Τα φτιάχνουνε . Για να τον σώσει απο την φυλακή , προτείνει παντριά στον αδίστακτο Μαθιόπουλο , μα το σκάει και τελικά παντρεύεται τον Κώστα . Ζούνε το όνειρο , τραγουδώντας ντουέτο στην αυλή του νέου τους σπιτιού το "Απο μικρό παιδί , μ'έδερναν οι καημοί" . Μετά απο 4 μήνες , μένει κι έγκυος . Η Ζήλια θα αρχίσει και τις ζήλιες . Ακολουθώντας τον Κώστα μιά μέρα , θα δεί πώς δουλεύει και ώς σερβιτόρος . Θα φύγει απο το μιζερόσπιτο για να τον απαλλάξει απ'τις ευθύνες , αφηνοντάς του παραπλανητικό γράμμα ! Σε αυτή τη ταινία έχει ίσως το πιό αφράτο μαλλί-παγώδα στην καριέρα της !
Ο Μάνος Κατράκης είναι ο πατέρας της Λουίζας , ο εργοστασιάρχης Δελληπέτρου. Μοιράζει και χριστιανικές παραβολές για να δώσει έμφαση σε αυτά που λέει . Μουλαρώνει με τον γάμο Λουίζα-Κώστα και προσπαθεί να τον διαλύσει ! Τελικά δίνει τόπο στην οργή .
Ο Βύρων Πάλλης είναι ο κύριος Μαθιόπουλος , ο μουνής-με-το-πουά-φουλάρι της υπόθεσης , συνέταιρος στο εργοστάσιο . Σώγαμπρός στο πλουσιόσπιτο . Θέλει τη Λουίζα και θα κάνει τα πάντα για να την κάνει δική του . Μόλις ανακαλήψει πως η Λουίζα τα έχει με τον Κώστα , τον παγιδεύει και τον κατηγορεί πώς σούφρωσε 30 χιλιάρικα απο το εργοστάσιο !
Ο Ανέστης Βλάχος είναι ο λακές/χαφιές του Μαθιόπουλου . Καθόλου ύποπτος με τη καπαρντίνα και τα γυαλιά μύγα μέρα-μεσημέρι ...
Ο Νικήτας Πλατής είναι ο μέθυσος/μπαλονάς καρκινοπαθής πατέρας του Ξανθόπουλου . Ψευτο-αυτοκτονεί με γκάζι , για να μην είναι ο περίγελος της γειτωνιάς (δεν μπορεί κάν να κρατήσει κλειστά τα μάτια του ενώ είναι στο πάτωμα - πεταρίζουν) .
Ο Γιώργος Βελέντζας είναι ο film noir μπάτσος που ψάχνει τα 30 χιλιάρικα .
----------------------------------------------------------------------------
-Βραβείο Φρικώδη Ενορχήστρωση , πάει :
Η ταινία ξεκινάει με τρομαχτικό soundtrack τσίρκου . Περιμένεις απο στιγμή σε στιγμή να εμφανιστούν οι δολοφόνοι εξωδιαστασιακοί κλόουν !
-Βραβείο Διάγνωσης , πάει :
Ο μπαλονάς Ξανθόπουλος χτυπάει δύο ενέσεις στην άρρωστη και μόλις φτάσει ο γιατρός του λέει κατα-ιδρωμένος -
".. απ'ότι κατάλαβα πρόκειται περί εκτεταμένης κάμψεως του μυοκαρδίου .."
-Βραβείο Υπερκόσμιο Προμύνημα , πάει :
Ο Ξανθόπουλος , αφού έχει μιλήσει άσχημα στον πατέρα του , φεύγει και πάει να ανάψει τσιγαρο . Το σπίρτο εξαιτίας κάποιου "υπερκόσμιου προμυνήματος" , σβήνει ενώ δεν φυσάει καθόλου .... Το επόμενο "υπερκόσμιο προμύνημα" θα το καταλάβει όταν κλασμένος στο μεθύσι , θα ακούσει την φωνή-κατηγορώ του πατέρα του .
-Βραβείο Τα Κάνω Όλα Πουτάνα Στο Πάρτυ , πάει :
Ο Ξανθόπουλος με το που βγαίνει απ'την φυλακή , πηγαίνει αξύριστος και απρόσκλητος στο κοσμικό γεγονός της εβδομάδας . Τον αρραβώνα της Λουίζας και του Μαθιόπουλου . Αφού τα πεί έξω απ'τα δόντια , τρώει και λίγο βρωμόξυλο απο τους μπράβους του Μαθιόπουλου στην αυλή ...
-Βραβείο Μιζερο-Γάμος , πάει :
Η Λουίζα το σκάει απ'το σπίτι και πάει στου Ξανθόπουλου . Παντρεύονται με τρείς καλεσμένους στην τελετή .
-Βραβείο Οι Σκιές Δεν Κρύβονται , πάει :
Τουλάχιστον 7 φορές βλέπεις σε τοίχο την σκιά απο το μικρόφωνο του μπούμαν , αυτόν που το κρατάει , τον σκηνοθέτη , κτλ ...